چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

دوشنبه /

دوشنبه

دوشنبه
گفت‌وگو با کورش اسدی به‌مناسبت انتشار رمان «کوچه ابرهای گمشده» 
 
شيما بهره‌مند 
 
 
 
 

ناباکوف در گفتگویی خواندنی از زندگی و آثارش می گوید

روش تدریس من از برقراری ارتباط صمیمی با دانشجویانم جلوگیری می‌کند. در بهترین حالت، بخش‌های ناچیزی از ایده‌های مرا در خلال امتحانات طوطی‌وار تکرار می‌کنند. من هر نطقی را که ایراد می‌کنم بادقت و عشق می‌نویسم و یا تایپ می‌کنم و با تأنی در کلاس می‌خوانم؛ گاهی درنگ می‌کنم تا جمله‌ای را از نو بنویسم و گاهی یک پاراگراف را دوبار می‌خوانم. تذکاری یادآورنده که در ضرب‌آهنگِ مچ‌هایی که آن را می‌نویسند به ندرت تغییری ایجاد می‌کند. یک‌بار به‌عبث تلاش کردم نواری ضبط‌شده را جایگزین حضور خودم در میز تریبون کنم؛ .

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 200

 سمیه مهرگان

 


گفت و گو با «سعید بردستانی» داستان نویس جوان «دیّری»
 
سعید بردستانی متولد نهم بهمن 1357 در خرمشهر است و بزرگ شده ی بندر دیر. در دانشگاه شهید باهنر کرمان مهندسی مکانیک خوانده و این روزها در صدا و سیمای مرکز بوشهر به تهیه کنندگیِ تلویزیون مشغول است. با نخستین و تنها مجموعه داستانش )هیچ( که در سال 1385 از سوی نشر ققنوس چاپ و منتشر شده، در ادبیات داستانی ایران خوش درخشیده است. این کتاب مورد توجه برخی از جایزه های ادبی ازجمله بنیاد گلشیری، گام اول و... قرار گرفته و برای نویسنده اش اعتبارآفرینی کرده است
ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1040

عاشق "جزئیات ملکوتی"

گفتگو با فیروز زنوزی جلالی درباره ی «ولادیمیر ناباکوف» 

دغدغه «ناباکوف» ادبیات بود. هر روز ظهر شروع به نوشتن می کرد و تا 4صبح روز بعد می نوشت. نوشتن موضوع زندگی اش بود. اما نه! غیر از نوشتن حشره شناس هم بود. به قول خودش یک حشره شناس گمنام! همیشه به دنبال پروانه ها بود. سرگرمی اش در فصل تابستان، شکار پروانه ها بود. در خانه اش موزه ای درست کرده بود و در آن از انواع پروانه هایی که شکار کرده بود نگهداری می کرد. خلوتش را با نوشتن و پروانه های شکار شده اش می گذراند و شاید به آن خلوت دنجش پناه می برد و برای ناکامی آدمهای داستانش دل می سوزاند

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 867

 

کتاب " هفت صدا " نیاز به معرفی ندارد، گفتگوهای ريتا گيبرت با کسانی چون: نرودا، مارکز، آستورياس، پاز، کورتاسار، اينفانته و بورخس.

مترجم اين کتاب نازی عظيماست.

در اینجا بخش هایی از گفتگوی گیبرت با بورخس را دوباره خوانی می کنیم.

 

 

ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 182

 
گفت‌و‌گو با فرشته مولوی
نویسنده و مترجم
 
 
سیاحت در دنیای رازآلود
« ادبیات مهاجرت»
 
ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1302

 
گفت‌وگو با کاوه میرعباسی به مناسبت انتشار «وسوسه ناممکن» بارگاس‌یوسا
 
 پیام حیدرقزوینی
من بعد از خواندن بحث یوسا درباره راوی، آثار خود او را یک بازبینی دیگر کردم. چون یوسا تا جایی که من آثارش را خوانده‌ام فقط در چهار داستان، راوی اول شخص دارد. یکی در «خاله خولیا و بازاری‌نویس» است که در آن با راوی/پرسوناژ مواجهیم که خود یوسا است و آنجا ازدواج اول خودش را تعریف می‌کند. دو رمان دیگر و داستان بلند «توله‌ها» هم به اول شخص روایت شده‌اند. در این هر سه اثر، با راوی اول شخصی سروکار داریم که پرسوناژ نیست بلکه د.
ادامه مطلب نظرات (0) کلیک ها: 1339

بازدیدکنندگان

در حال حاضر 88 میهمان و بدون عضو در حال بازدید از سایت هستند

آگهی متنی

   مسئولیت نوشته ها به عهده ی خود نویسنده است و سایت مرور هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد

مهرآوران

 هاست  ، دامنه ، طراحی سایت 

HTTP://MEHRAVARAN.COM

  


 بیست داستان کوتاه از ۱۶ تن از داستان نویسان معاصر

یتhttp://www.epubfa.ir/?p=79

 

 زنان داستان نویس ایران در سایت امازون

با ترجمه امیر مرعشی

https://www.amazon.com/Alive-Kicking-collection-Contemporary-Iranian/dp/1544022727/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1488605449&sr=8-1&keywords=mitra+dava

 

 

مرفی /  بکت / سهیل سمی / ققنوس

 

 

بالزن ها / محمد رضا کاتب / نشر ققنوس .هیلا

 

 

 

با عزیز جان در عزیزیه /  فرخنده اقایی / نشر ققنوس

 

رمان «چرا زن‌ها گریه می‌کنند» نوشته رُنه ژان‌کلو با ترجمه عظیم جابری
نشر افراز . 
 

 

مجموعه چهار جلدی شناختنامه ادبیات ایران

جواد اسحاقیان /  نشر نگاه

 

چرا اخرین درنا باز می گردد

شمس آقاجانی

 

اکواریوم شماره چهار / میترا داور / نشر اموت